سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن طی بیانیه‌ای ادعای روزنامه تلگراف انگلیس مبنی بر اختلاف بین مقامات عالی رتبه کشورمان در موضوع انتقام از رژیم صهیونیستی درپی ترور «اسماعیل هنیه» در تهران را بی‌اساس خواند و آن را فاقد هرگونه مدرک و دلیل دانست.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن

به گزارش همشهری آنلاین، سفارت کشورمان این ادعا را که علاوه بر این رسانه انگلیسی در رسانه های معاند نیز منتشر شده است تلاشی برای عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن همچنین آمده است: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نقض قوانین بین المللی بشمار می‌رود و جمهوری اسلامی ایران حق دارد از حاکمیت خود دفاع کند و حق هرگونه اقدام در پاسخ به این عمل را مطابق قوانین بین المللی دارد.

این بیانیه می‌افزاید: در خصوص نحوه پاسخ به این اقدام تروریستی نه تنها مقامات عالی رتبه تصمیم گیرنده در جمهوری اسلامی ایران با هم متحد هستند، بلکه اجماع قوی در نیاز به یک پاسخ محکم نیز وجود دارد.

سفارت کشورمان تصریح کرد: رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی به‌طور روشن این موضوع را در گفت‌وگوهای خود با مقامات اروپایی بیان کرده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و مذاکره کننده این جنبش برای توافق آتش بس، بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در پیامی در واکنش به شهادت هنیه گفت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

کد خبر 875029
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha